

Konzepte
“A gyermek érdeklődése a lehetőségtől függ, hogy egyéni felfedezéseket tegyen.” (Maria Montessori)
A gyermekek folyamatosan megfigyelnek, kapcsolatba lépnek az őket körülvevő környezettel, amelyben felfedezéseket tesznek, összehasonlítanak és kutatnak. S abból, amit látnak, tudnak és megtapasztalnak, próbálják a világot megmagyarázni, mely előmozdítja a különféle kompetenciaterületek fejlesztését. Az olyan területeken, mint a matematika, informatika, természettudományok, és a technika (röviden MINT) számos lehetőség kínálkozik minderre az óvodai nevelés során.
„A legemberibb tulajdonság, amit birtokolunk az a nyelv, mely arra szolgál, hogy beszéjlük” (Theodor Fontane)
A korai nyelvfejlesztés a multikulturális társadalom korszakában kiemelkedően fontossá vált, mivel a többnyelvű környezetben nevelkedő gyermekek nyitottabbak, empatikusabbak a mai kor kihívásai, embertársaik iránt.
Az óvodában zajló másodnyelvvel való ismerkedés minden esetben játékos módon, az óvodai napirenden keresztül, a különböző mindennapi szituációkban valósul meg, melynek célja a másodnyelv iránti érzékenység, pozitív érzelmi viszony kialakítása, mely kulcs egy sikeres iskolakezdéshez s egy későbbi szakmai élethez.
Az óvodából iskolába történő átlépés óriási változást hoz a gyermekek életében. A sikeres iskolakezdés nem csak a gyermek jövőbeni iskolai előmenetelét, hanem az érzelmi fejlődését is nagymértékben befolyásolja. Intézményünk iskolaelőkészítő programja felkészíti az óvodásokat, hogy nehézségek nélkül tudják teljesíteni az iskolai kihívásokat.
Pedagógiai munkánk alappillére egy nyugodt, kiegyensúlyozott, szeretetteljes légkörben megvalósuló egyéniséget tisztelő személyiség kibontakoztatása, melyben kiemelkedő szerepet tölt be a német-magyar kétnyelvű nevelés, a természettudományos, matematikai képességek fejlesztése (MINT koncepció), a jövő generáció érzékenyítése az informatika és a technika világára, valamint a sikeres iskolakezdésre való felkészítés.
Koncepciók és programok
Programok
Ebben a korban a gyerekek megismerkednek a balett alapjaival, melynek legfőbb célja a tánc, a mozgás és a táncon keresztül a zene megszerettetése. Fejleszti a koncentrációt, szem-kéz-láb koordinációt, kitartást, állóképességet. Tartásra, fegyelemre, egymásra odafigyelésre nevel.
Az elsődleges cél, hogy a gyermekeket az egészséges, sporttal kapcsolatos életmód ill.életforma felé tereljük, megszeressék a mozgást és megismerjék a labdajátékok alapjait. Ezen belül a cselezések, a technikai elemek tanulási folyamatát elsajátítsák és élvezzék az együtt töltött időt. A fő célok közé tartozik a tehetséggondozás, a gyerekek integrálása az egyesületekbe, a jövő generáció megalapozása.
A szivacskézilabda a kézilabda „kisgyermekének” is nevezhető. Az óvodáskorú gyerekeket játékos formában ismerkednek meg a kézilabda játék alapelemeivel, mely a mozgás, sport megszerettetésén túl, számos készséget, képességet fejleszt, ami a legfontosabb, hogy játékos formában élményt nyújt.
A mozgáskotta egy komplex mozgásfejlesztő módszer, amely játékos formában fejleszti a gyermekeket. Erősíti a térbeli tájékozódást, a testtudatot, a mozgáskoordinációt, az együttműködési készséget és a figyelmet. Fejlesztő hatással van az emlékezetre és segíti a szabálytudat kialakulását. A foglalkozások során egy szimbólumsor segítségével végezzük a különböző gyakorlatokat, valamint ritmusgyakorlatokkal, mondókákkal és énekekkel segítjük a gyermekek eredményesebb fejlődését.
A néptánc komplex tevékenység, amely a mozgáskultúra művészi élményén keresztül elősegíti a testi, lelki egészséget, számos készség, képességfejlesztésen túl jótékony hatással bír a gyermekek zenei kreativitásának alakulásában.
A FitKids egy játékos mozgáskoordinációfejlesztése, mely az óvodás korú gyermekek finom és nagymozgásaira irányuló komplex mozgásos foglalkozás. Eszközgazdag környezetben változatos mozgásformákkal, gazdag nyelvi impulzusokkal színesített tevékenység. A mozgásfejlesztő cselekvések az agyi funkciók érését és serkentését állítja a középpontba. Ez által javul a figyelem, a koncentráció, a beszéd, a megismerő képesség, a szocializáció, és finomodik a finommotorika alapját képező nagymozgások is, emellett a szem- kéz, szem- láb koordináció változatos stimulálása. A feladatok során külön figyelmet kap a téri orientáció, a testséma fejlesztése és adekvát használata játékos formában. Kiemelten fontos a mozgás szeretetének és fontosságának hangsúlyozása már az óvodai korosztály számára is.
A jóga egy komplex mozgásforma, amely pozitív hatással van a testi-lelki, érzelmi, és idegrendszeri fejlődésre, gondolkodásra. A gyermekjóga középpontjában a mozgás áll. A foglalkozásokon az adott időszaknak megfelelő meséken, játékokon keresztül ismerkednek meg a különböző jógapózokkal (ászanákkal). Ez egyfajta drámajáték is, hiszen a gyermekek az adott mese szereplőivé változva jógázzák el a történeteket. A mesék fonalának alakítására lehetőségük van, ezáltal fejlődik kreativitásuk, problémamegoldó képességük. A légzőgyakorlatok segítenek az elcsendesedésben és a relaxációban. Ezeket a gyakorlatokat a későbbiek folyamán saját maguk megnyugtatására is használják.








